Sabtu, 22 Mac 2014

PRAY FOR MH370..

Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera..

Alhamdulillah hari ini berpeluang aku nak ‘update’ entry blog ini. Walaupun masih bertatih untuk mempelajari bagaimana untuk menulis di entry ini, masih mencari poin-point di mana aku nak tekan meletakkan widget-widget di blog ni.. hehe amateur la katakan..

Ok hari ini, kita bercerita pasal isu semasa yang paling gempar sekarang ni, yang lain dan tak bukan mesti korang semua pun dah dapat agak kan iaitu isu kehilangan pesawat MH370.. Ok baik.. Aku ni bukanlah penganalisa, pengkaji, pentafsir, penyiasat dan sebagainya yang terlibat secara langsung dengan operasi mencari dan menyelamat (SAR) bagi kes ini.. tapi aku nak mengajak korang semua untuk kita sama-sama mendoakan keselamatan dan kesejahteraan kru dan penumpang pesawat MH370..

Sesungguhnya buat masa sekarang ini, itulah yang termampu dan yang terbaik utk kita lakukan daripada kita sama-sama bersubahat menyebarkan spekulasi yang tidak benar. Nak-nak pulak kita menabur fitnah dan meletakkan semua kesalahan kepada anggota kru dan juruterbang tersebut.. Siasatan masih dilakukan.. Soo… kita tak payahlah menyimpulkan terlalu awal berkaitan dengan perkara ini..


Kita kena menjaga perasaan ahli keluarga mereka yang mana ketika ini sedang bersedih sebab ahli keluarga mereka tu tak tahu macam mana kedaan diorang sekarang ni.. Jadi di sini aku nak menyerulah supaya kita terus berdoa dan berdoa dan berdoa.. Agar terbit keajaiban daripada semua ini.. Ok??


Tiada ulasan:

Catat Ulasan